تيپ خوبان

او در یک عملیات، در حال نجات جمعی از یارانش که به محاصره دشمن درآمده بودند مورد اصابت 19 تیر دشمن قرار گرفت. بهروز در خصوص مجروحیتش می گوید: در بیمارستانی در تهران بستری بودم در حالی که بدنم باندپیچی شده بود خواب دیدم پیرزنی در حال گریه کردن پیشم آمد به او گفتم: مادر جان، گریه نکن فرزندت را عمل می کنند و انشاءا... خوب می شود، پیرزن که به شدت گریه می کرد گفت: پسرم! من برای فرزندم گریه نمی کنم برای شما گریه می کنم که یک جای سالم در بدنت نمانده است.

پس از مداوا به اهواز برگشت و دوباره به جبهه رفت.

بهروز غلامی را شمع فرماندهان سپاه خوزستان می نامند، او به لحاظ توان بالای نظامی به سمت فرماندهی تیپ15 امام حسن (ع) منصوب شد و در عملیات مختلف شرکت نمود. تیپ امام حسن(ع) به فرماندهی بهروز غلامی چنان ترسی در دل دشمن انداخت که رادیو عراق به صراحت نسبت به وی فحاشی می کرد.

با تدبیر بهروز، شناسایی لازم در شبه جزیره فاو در سال 1362 انجام شد و دو سال بعد عملیات والفجر 8 انجام شد که یکی از شاهکارهای نظامی ایران در طول دفاع مقدس است. در عملیات خیبر در دل هورالعظیم به لشکریان دشمن هجوم برد و در همان شب اول گردان های تحت فرماندهی بهروز غلامی به اهداف خود رسیدند .

این عملیات وسیله ای شد تا بهروز به آسمان زیبای شهادت پر گشاید و ایران اسلامی را در سوگ از دست دادن یکی از بزرگترین فرماندهان سپاه داغدار نماید. نام سردار شهید بهروز غلامی در خوزستان با قداست خاص برده می شود و او را سمبل شجاعت ملت ایران می دانند.

بهروز در وصیت نامه ا ش می نویسد:

بهترین دعا، دعای کمیل است. این دعا خیلی برایم تحسین انگیز و دل نشین است.

سپاه بازوی ولایت فقیه و تداوم دهنده انقلاب اسلامی در جهان است. با شکست صدام جنگ تمام نمی شود، بلکه جنگ تا بعد از شکست عراق ادامه دارد پس ما باید خود را برای نابودی اسرائیل و آمریکا آماده کنیم.

منبع: پرونده شهید در بنیاد شهید و امور ایثارگران اهواز، مصاحبه با خانواده و دوستان شهید

 


نظرات شما عزیزان:

جمشید
ساعت8:56---1 آبان 1391
سلام به برادران تیپ بنده برادر خانم سردار شهید بهروز غلآمی هستم واز زحمات شما تشکر میکنم توفیق شما را از خدای منان خواستارم موفق باشید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 آبان 1390برچسب:, توسط حسین کاووسی